دیروز یکی از روزنامه‌های ورزشی خبر از رد صلاحیت قطعی علی کفاشیان در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال داده بود.
کد خبر: ۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴        02 March 2016
سپهر خرمی - تحریریه اطلس خبر |دیروز یکی از روزنامه‌های ورزشی خبر از رد صلاحیت قطعی علی کفاشیان در انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال داده بود. با این حال رئیس خندان فدراسیون فوتبال در برنامه نود این شایعه را به طور کل رد کرد: « من بازنشسته‌ی ارگان دولتی هستم و با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال یک ارگان غیر دولتی است منعی برای ادامه فعالیتم ندارم و هیچ مشکلی نیست ».
کفاشیان در حالی مثل همیشه با خنده این شایعه را رد می‌کند که مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان کارگروه سه نفره‌ای را تشکیل داده تا به بررسی صلاحیت یا عدم صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال بپردازند.
دیروز مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده بنابر اساسنامه یک گروه 3 نفره صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون را بررسی و نظر خود را بعد از آن اعلام می‌کنند. «علیرضا اسدی» دبیرکل فدراسیون فوتبال، «علی فرشادسپهر» مسوول بخش حقوقی فدراسیون فوتبال و « عبدی افتخاری» مدیر کل برنامه ریزی و نظارت وزارت ورزش، سه نفری هستند که کارگروه تأیید صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال را تشکیل داده و طی پنج روز این مسوولیت را برعهده خواهند داشت.

در این بین علی فرشادسپهر که یکی از 3 عضو گروه تایید صلاحیت کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات فدراسیون فوتبال است، در این باره می‌گوید: «من دوره قبل هم همین سمت را داشتم و امسال هم به همراه دو عضو دیگر کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم تا صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال را تایید کنیم. حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شرایطی مثل میزان تحصیلات، رای 10 عضو مجمع، سابقه در فوتبال و سن دارد که ما این موارد را بررسی می‌کنیم و اگر کاندیداها واجد چنین شرایطی باشند، بررسی‌های بعدی را برای تایید صلاحیت کاندیداها انجام می‌دهیم.»
دبیر کمیته استیناف در پاسخ به اینکه صلاحیت کفاشیان تایید می‌شود یا رد، می‌گوید: «این موضوع جای بحث بیشتر دارد چراکه اساسنامه فدراسیون فوتبال با اساسنامه سایر فدراسیون‌ها فرق دارد. طبق قانون فیفا هیچ‌گونه ضوابط دولتی نباید برای اعضای فدراسیون وجود داشته باشد و حالا اینکه شرایط بازنشستگی چطور می‌خواهد در انتخابات اجرایی شود جای بحث بیشتر دارد.»
سوال روز | کفاشیان رد صلاحیت می‌شود؟
با این وصف و با توجه به زاویه شدید بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و با توجه به اینکه دو عضو از 3 عضو این کمیته ممکن است با کفاشیان مساله داشته باشند، احتمال رد صلاحیت رییس فدراسیون فوتبال وجود دارد. البته کفاشیان همواره از این مشکلات به سلامت بیرون آمده اما در حال حاضر اراده مثبتی برای ادامه کار او در فوتبال ایران وجود ندارد.
همچنین صحبت‌هایی مبنی بر حضور احتمالی علی فتح‌‌الله زاده در انتخابات پیش رو مطرح شده و البته این گمانه زنی به وجود آمده که در صورت ثبت نام مدیرعامل سابق استقلال تهران، او رد صلاحیت شد البته فتح‌الله زاده همانند علی کفاشیان چنین موضوعی را رد می‌کند .



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: